maanantai 11. joulukuuta 2017

Lisämyynti & ristiinmarkkinointi

lisämyynti: myydään asiakkaalle myös jotain "ylimääräistä" esim. jos asiakas haluaa monesta erillisestä tuotteesta lahjapaketin, voi hänelle ehdottaa myös koria johon tuotteet saa kauniisti aseteltua. Tarjouksilla ja kassan lähettyville asetettavilla pikkutuotteilla on myös mahdollista kerryttää lisämyyntiä. Olen itse tehnyt lisämyyntiä juuri mainitsemieni korien avulla sekä myynyt kynttilöitä kynttilänjalkoihin ja -lyhtyihin. Myös yksittäiset konvehdit ovat hyvä lisä sellofaanipaketteihin, esim.jonkun kirkkaan purkin sisälle. Korttien myynti lahjapaketin ohelle on myös oiva lisämyynnin keino. Lisämyyntiä voisi tehostaa esim. pienellä lahjalla jonka saisi kaupanpäälliseksi, jos on ostanut vaikka 50 eurolla tuotteita. Myös muut hyvät tarjoukset voisivat edistää myyntiä.

ristiinmarkkinointi: Asiakas ostaa esim. teepannun, hänelle voi ehdottaa samalla myös erilaisia teemakuja, teesuotimia tai teekuppeja. Ideana on että tuotteita voi käyttää yhdessä. Tässä muutamia esimerkkejä siitä miten ristiinmarkkinointi näkyy yrityksessä:
Tämä on hyvä esimerkki ristiinmarkkinoinnista sillä yhteen paikkaan on tuotu paljon tuotteita. Jos asiakas haluaa pussilakanan, hänelle voi tarjota myös tyynynpäällisiä ja niihin samalla sisätyynyjä. Huomion kiinnittää samalla myös yöpöytä sekä valaisimet. Tämä yhdistelmä on helppo kuvitella omaan kotiin ja se lisää esillepanon houkuttelevuutta. 
kahvipaketit sekä peltipurkit kahvipaketin säilytystä varten - takana myös servietit, joita voi käyttää kahvittelun yhteydessä
Pyyhkeiden ohella myydyt käsisaippuat sekä kynsiharjat ovat oiva lisä esim.lahjapakettiin. Myös sauna-ja huonetuoksut löytyvät valikoimasta.
Valaisimet ja lampunvarjostimet löytyvät samalta osastolta jossa niitä on helppo yhdistellä ja valita mieleinen yhdistelmä. Eri kokoja ja materiaaleja on runsaasti joten valinnanvaraa kyllä löytyy. 
Teet ja teesuotimet samassa pöydässä, mukana myös jouluglögit

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! ♥